Cum construiesti credibilitatea într-un site de prezentare?
De când intră în site-ul tău, potențialul client înțelege în primele secunde dacă poate avea încredere în site și dacă merită să stea sau să caute următorul site.
Ce factori influețează credibilitatea într-un site?
- Designul – transmite primul mesaj, de impact, dar nu este cel mai important pentru a vinde. Poate că ai interacționat cu multe site-uri neatrăgătoare, și chiar ai cumpărat servicii, în ciuda faptului că nu urmau după ultimul trend.
- Conținutul – chiar dacă designul nu este cel mai reușit, dar mesajul imaginilor & textelor este unul autentic și convingător, șansele sunt mari să convingi că site-ul tău merită atenția.
- Funcționalități și aspecte tehnice.
Cum convingi prin conținut că site-ul tău merită încredere?
- fotografii personale sau de echipă (de bună calitate)
- un mesaj clar pe Homepage, așa încât să înțeleagă repede cu ce îl poți ajuta (value proposition);
- organizezi site-ul în după o logică care să urmească traseul clientului în site
- updatezi blogul cu conținut nou să se vadă că ești prezent, ești activ și implicat;
- prezinți Studii de caz în care să se vadă cum ai rezolvat problemele altor clienți;
- răspunzi la principalele întrebări cu o secțiune FAQ;
- prezinți testimoniale reale (cu imagini sau video);
- pe cât posibil prezinți o listă de clinți (logo sau imagini portofoliu) în care potențialul client să se regăsească;
- opțiuni de contact la îndemână;
- link-uri către canale social media active.
Aspecte tehnice importante pentru credibilitate site-ului:
- navigare simplă, concisă și intuitivă: vremea în care site-ul era ca o broșură cu multe pagini a trecut de mult. Comportamentul clientului s-a schimbat între timp: are nevoie să înțeagă repede + cu minim efort mesajul pe care vrei să îl transmiți.
- certificat de securitate (e ok și gratuit Let’s Encrypt pentru un site e prezentare, fără tranzactii online – doar să se updateze automat!)
- viteza de încărcare optimă;
- link-uri active,
- formulare funcționale,
- opțiuni de căutare în site.