Cum ne păstrăm sănătatea mentală când avem mult de lucru?

Discuții cu clienți noi, proiecte în derulare, follow up, erori în cod la un proiect live, un curs nou, un articol de publicat, mesaje în email, mesaje pe WhatsApp… Timp de lucru efectiv pe proiect rămâne doar seara târziu, când e liniște și lucrurile încep să se așeze… La sfârșit de săptămână corpul cere pauză, dar creierul nu se poate opri.

Cum ne păstrăm sănătatea mentală în acest iureș?

E întrebarea pe care mi-am pus-o mie, la final de an când solicitările au explodat. Cu tot sistemul de productivitate pe care mi l-am dezvoltat, oboseala mentală îmi atrage atenția că e nevoie de o schimbare.

Ca de obicei, la final de săptămână mă uit înapoi, văd ce a mers bine și ce nu, și îmi notez ce pot îmbunătăți. Las aici o listă pe care o consider absolut necesară pentru a rezista pe termen lung.

  1. Aleg să îmi păstrez sănătatea mentală și nu continui în același stil
  2. Când simt ceață pe creier de învălmășeala gîndurilor, scriu pe hârtie tot ca să îmi golesc mintea. Le pun pe fiecare în ordine, la locul lor în trello sau în agendă.
  3. Timpul de masă, somn și mișcare nu se negociază.
  4. No distraction, no multitasking.
  5. Păstrez o rutină în programul de lucru, după ritmul pe care mi l-am creat. Orice oră în plus lucrată seara înseamnă ceață pe creier dimineața și ziua următoare se dă peste cap. Și tot așa.
  6. Notez totul în trello: tot ce am discutat, tot ce a promis clientul, toate taskurile. Dacă nu au încă un loc în trello, las pe hârtie până găsesc locul în sistemul de organizare.
  7. La final de săptămână evaluez, reprogramez, pun totul în ordine, ca să nu rămână idei dezordonate în creier.
  8. În fiecare seară mă plimb cu câinele 30-40 min în liniște, să se așeze gândurile.
  9. Tot pentru ordine în creier desenez, colorez, fac ceva manual.
  10. Ce-mi aduce bucurie? Din tot ce fac în munca mea, ce-mi aduce satisfacția cea mai mare? La ce aș putea renunța ca să am parte de mai multă bucurie în lucrul meu?

Vrem să acceptăm sau nu, sănătatea mentală este vitală pentru starea noastră de bine și pentru succesul nostru personal și profesional. Să o păstram ca pe bunul nostru cel mai de preț.

 

Scroll to Top