Cum sa fii productiv ca freelance web designer?

Să fii web designer productiv este o provocare. M-a preocupat obsesiv ideea de a fi cât mai eficientă și am căutat și experimentat mult. Am citit nenumărate cărți, am scris în jurnal (Bullet Journal), am observat, am modificat. Încă lucrez la propriul sistem.

Timpul de lucru se împarte în 3 mari capitole: proiecte platite, promovare, invatare. Fiecare capitol are la rândul lui subcapitole și taskuri. Cum reușim să ne păstrăm mintea limpede în toate acestea și să ne mai rămână și timp pentru alte activități?

Dezvoltă un sistem de lucru

Avem nevoie să ne creem fiecare propriul sistem, în funcție de stilul de lucru și obiective. Înainte de a-ți crea propriul sistem, primul pas este

  1. Observare. Timp de 2 săptămâni observă și scrie care sunt activitățile care ocupă zilele. Care e ritmul propriu, cand lucrezi eficient, când merge greu treaba.
  2. Planifică și evaluează. Creează-ți un program după propriul ritm și observă dacă funcționează. Eu scriu în partea stângă ce am de făcut (task-uri și ore) și după ce termin fiecare task (sau seara) scriu care a fost realitatea. Mă întreb: de ce tot amân să fac X lucru. A fost o piedică internă sau externă? Cum să fac așa încât mâine să nu mai amân?
  3. Ia pauze de-a lungul zilei – fără device-uri. Eu alternez lucrul la laptop cu treburi casnice scurte de 10 min. Ieșind din cameră și schimbând focusul pe o activitate manuală, de fiecare dată mă întorc cu (cel puțin) o idee nouă.
  4. Creează un proces scris pentru orice activitate făcută de cel puțin 2 ori.

Aplicații de organizare

  • Listele sunt utile, dar sunt ineficiente pentru o muncă complexă. Avem nevoie de un sistem pe care îl construim în timp, iar listele nu sunt eficiente pentru a dezvolta un website. Personal, ideile îmi vin cu pixul în mână pe hârtie, așa că folosesc pixul cu hârtia pentru a genera idei, atunci când sunt blocată. Apoi continui să lucrez în aplicații.
  • Trello este un sistem util pentru organizarea proiectelor. Este gândit pentru a lucra în echipe și are multe features inutile. Dar cred că e cel mai bun tool disponibil. Nu sunt mulțumită de opțiunile de vizualizare a workflow-ului în ansablu. Folosesc Powerup Planyway pentru a vedea proiectele pe Timeline.
  • Folosesc Todoist pro pentru organizarea zilei în taskuri (mai mari sau mai mici). Aici văd și responsabilitățile personale și profesionale. E ușor de urmărit ce am de făcut zilnic și pe telefon și pe Desktop. Se conectează cu Google Calendar.
  • Folosesc Google Calendar pentru întâlniri, evenimente. Tot aici văd taskurile de lucru din Todoist updatate

Un sistem perfect nu are cum să existe, dar important e să vedem un progres în starea noastră mentală și în încasări. Voi cum vă organizați sistemul de lucru? Ce secrete ați găsit de-a lungul timpului?

 

Scroll to Top