Dacă ai un site de prezentare sau un magazin online pentru business-ul tău, e timpul să te gândești să dezvolți un blog. Am scris aici despre 9 Motive pentru care merită să investești timp într-un blog. Amintesc doar câteva:

  • blogul este un instrument bun pentru SEO, prin conținutul nou pe care îl aduc articolele,
  • blogul te ajută să dezvolți o relație mai apropiată cu potențialii clienți și
  • blogul te ajută să îți construiești o reputație în online.

Blogul este o investiție pe termen lung care merită toată atenția. Chiar dacă investiția înseamnă doar timpul nostru, e nevoie de o strategie pentru a fi cât mai eficienți:

Pentru cine scriu?

Nu pentru toată lumea. Cel mai simplu e să te gândești la 2-3 clienți cu care ai lucrat recent. Ce ați discutat. Ce îl interesează? Ce preferințe și ce așteptări are?

Nu am idei. Unde găsesc?

  • Fii atent la discuțiile cu clienți actuali și observă care sunt întrebările lor.
  • Vezi ce scrie concurența (fără să copiezi) și ce se discută în comentarii.
  • Urmărește câteva discuții pe grupuri de social media.
  • Google it: Ideas for [mybusiness] blog

Ideile se cheamă unele pe altele. Doar că se pornesc greu. Scrie cuvinte dispersate, apoi ideile se vor lega pentru posibile subiecte.

Scrie pe hârtie, dacă nu poți gândi la laptop. Personal, scriu cu pixul întrebări sau frânturi de idei ori de câte ori simt că m-am blocat. Odată ce îmi notez câteva idei schematice pe hârtie, se dezvoltă mult mai ușor pe tastatură.

Nu știu să scriu, nu e pentru mine

Am auzit deseori acest mesaj. Scrisul e o deprindere care se dezvoltă. Mai întâi în texte mici, apoi din ce în ce mai mari.

Important e să pui întrebări și să faci conexiuni. Ideile se deșiră, se leagă și formează un articol gândind mai mult pe tema respectivă.

Începe cu liste de tipul: 5 Moduri de a rezolva problema X. E ușor de scris, ușor de urmărit și apreciat de Google.

Cât timp ia să scrii un articol?

Scrierea unui articol original ia cel puțin o oră, dacă nu chiar 2, la început, pentru 500-1000 de cuvinte, ceea ce înseamnă câteva idei legate logic. Un articol nu se scrie dintr-o răsuflare. Începe cu idei, întrebări, apoi încearcă o mică structură logică. Reia firul ideilor. Lasă-l apoi să se odihnească și plimbă-te. Te vei întoarce cu altă perspectivă. Recitește-l dimineața cu mintea limpede. Nu e important să fie perfect, ci să răspundă la cel puțin o întrebare, să ofere minim o idee relevantă.

Câte articole să postez?

Stabilește un program de scris, pe care să îl respecți. 1 articol pe lună nu e suficient, dar unul pe săptămână – da. Le poți scrie pe toate 4 într-o singură zi și le poți programa să fie publicate o dată pe săptămână.

„Clienții din business-ul meu nu citesc bloguri.”

Poate că e adevărat. Dar Google citește. Iar clienții ajung pe site căutând cu Google. Dacă le oferi informația de care au nevoie, vor descoperi brandul tău prin intermediul blogului.

Care este secretul unui start de succes?

Scrie. Scrie. Scrie. Chiar dacă nu vezi rezultate imediate, chiar dacă nu îți place cum scrii, chiar dacă încă nu citește nimeni. Important e să nu renunți.

Pentru surse de imagini gratuite, citește articolul Cauți resurse foto pentru site-ul tău?

Dacă ai nevoie de suport pentru a începe și a dezvolta un blog, nu ezita să mă contactezi.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Ai ceva de spus pe această temă? Ești binevenit!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.