De ce să scrii articole pe blogul unui site de prezentare

Nu mai e o noutate că un blog e o componentă obligatorie pentru un site de prezentare.

Care este scopul blogului? 

  • creezi conținut nou permanent în site. Google apreciază asta. Vizitatorii poate apreciază, poate nu. Dar indirect transmiți mai multe mesaje: ești activ, transmiți valori,  răspunzi la întrebări.
  • creezi conținut care poate fi transmis mai departe, și astfel se duce vestea
  • transmiți indirect valorile tale și modul de lucru – într-un mod care nu se vede în paginile principale.
  • te ajută să te pui în pielea clientului și să îl înțelegi mai bine.
  • te ajută să explorezi și să înțelegi ceea ce faci și transmiți mai departe.
  • te ajută să testezi, prin intermediul topicurilor, ce îl interesează pe client și ce nu.

Subliniez 2 idei importante: scopul blogului este să dezvolți o relație cu publicul și să explorezi ce îl interesează, ca apoi să oferi.

Ce fel de articole sunt utile pe un blog (într-un site de prezentare) ?

Pentru un site autentic, ai nevoie de conținut autentic. E plin internetul de liste și sfaturi impersonale care îți spun cât de repede se face totul. Pentru astfel de articole impersonale nu merită să pierzi timpul, nici să pătești pe altcineva să le scrie. Folosește timpul doar pentru a oferi valoare:

  • articole prin care oferi cu generozitate din experiența ta;
  • articole prin care răspunzi la întrebări;
  • articole prin care inspiri vizitoatorii cu idei utile în business-ul tău.

Dar clienții mei nu au timp să citească… Merită timpul investit?

Blogul este un mod prin care dezvolți relații online. Pentru unii video-urile sunt mai simplu de realizat. Pentru alții, să participe la evenimente de networking.

Blogul este modul în care dezvolți relații pe termen lung cu aceia care caută online. Este o investiție care își arată rezultatele pe termen lung. Dar rezultatele rămân, odată ce ai câștigat încrederea vizitatorului.

Personal – de ce scriu pe blog?

Deși îmi place să scriu, mi-a luat mulți ani să mă conving că merită timpul petrecut. Din toamnă am început un experiment – să scriu timp de 3 luni să văd dacă merită sau nu timpul investit. La început am scris zilnic, apoi am scris alternativ pe site-ul în română și pe site-ul în engleză.

De 3 săptămâni de când scriu frecvent, am descoperit nenumărate motive și beneficii pentru care merită să scriu:

  • pentru că îmi place să scriu,
  • pentru că mă ajută să îmi clarific ideile,
  • pentru că generez alte idei,
  • pentru că am ocazia a da din experiența mea mai departe,
  • pentru a mă conecta cu alți web designeri,
  • pentru ca potențialul client să mă cunoască mai bine,
  • pentru ca să se vadă că sunt activă, prezentă, mă documentez, lucrez dincolo de ce se vede in exemplele de portofoliu,
  • pentru ca să generez trafic cu creștere organică în site,
  • pentru ca să mă descopăr pe mine,
  • pentru că vreau să experimentez dacă merită sau nu să scriu consistent într-un site de prezentare,
  • pentru că vreau să experimentez ce se întâmplă dacă scriu constant timp de 3 luni de zile.

Cum mă organizez să scriu repede?

Mă organizez cu pluginul Editorial Calendar. Acolo pun tot ce îmi trece prin minte.

Am în vedere să scriu în primul rând articole care se scriu ușor, la care contribui cu experiența mea.

Am pregătit la început câteva imagini pe care le alternez.

Am scris și zilnic câte un articol, am scris și în calupuri. Observ că e mai productiv să scriu mai multe articole deodată în 2 reprize și le programez.

Iti recomand să începi să scrii regulat pe site-ul de prezentare. Merită timpul investit.

 

 

 

 

 

Scroll to Top