De la idee la un site de prezentare. Completari
Site-ul e gata. Tot procesul a decurs conform planului. Clientul e mulțumit și se simte bine în noul office online. Mai urmează ceva?
Site-ul este (ar trebui să fie) o oglindă cât mai fidelă a activității noastre și are nevoie mereu de conținut proaspăt. Chiar dacă are cel mai modern design, dacă nu are ceva nou, e ca o casă nouă părăsită (și prăfuită).
1. Cel mai simplu este să adaugi articole pe blog.
Poate te întrebi, cum pot adăuga singur articole în site? Site-ul creat cu WordPress este făcut să fie accesibil și persoanelor mai puțin tehnice. Pentru cine face cunoștință pentru prima dată cu WordPress, pregătesc un tutorial video scurt în care arăt cum se adaugă articolele, la ce să fii atent și să nu uiți.
(Prefer încă editorul vechi în locul editorului Gutenberg pe care îl consider încă neintuitiv și enervant chiar și pentru o persoană tehnică. Instalez pluginul Classic Editor pentru a avea acces la editorul dinainte de era Gutenberg.)
Ce-aș putea scrie pe blog?
Cel mai simplu și eficient este să de inspiri din întrebările pe care le primești deseori de la clienți. Formulează câteva idei clare care au o logică, folosind limbajul clientului, fără limbaj de specialitate.
Din propria experiență: cel mai greu este să scrii primul primul articol și poate puțin al doilea. Odată ce ai intrat într-un ritm, ideile se adună repede. Iar la lista cu următoarele articole se adaugă la fiecare articol scris cu noi idei de titluri.
2. Pot modifica celelalte pagini?
În site-urile create de mine, cele 3-4 pagini din site-ul de prezentare (Home, Despre, Servicii, Contact) sunt create cu un Elementor builder sau Gutenberg Blocks. Nu este la fel de prietenos ca editorul de text (Classic Editor) din blog, dar este editabil.
Site-ul este ca o grădină, care trebuie întreținută. Nu numai cu enervantele update-uri din ecosystemul WordPress, dar și cu conținut (texte, imagini, video-uri). Pe măsură ce vei adăuga conținut, te vei regăsi din ce în ce mult în noul tău site de prezentare.
3. Upgrade
Pe măsură ce business-ul crește, poți face un upgrade pentru a atrage mai mul trafic (Landing Page, Abonare MailChimp)
4. Evaluare
De 2 ori pe an, planific o discuție de evaluare. Ne uităm pe Analytics & Search Console, vorbesc cu clientul și aflu care este comportamentul clientului final. Regândim pachetele de servicii dacă este cazul. Facem o listă, o implementez și urmărim rezultatele.
Seria completă De la idee la un site de prezentare: Cum lucrez
(Actualizat 9.09.2022)