Design is a job de Mike Monteiro

Tocmai am terminat de citit Design is a Job  de Mike Monteiro, Mule design (A book apart). Este un ghid util pentru dezvoltarea unui business de web design (How to be part of a service industry without becoming a servant). Principiile se referă direct la web design, dar pot fi aplicate la orice alt domeniu creativ. Stilul lui Mike este extrem de agreabil, casual, direct, plin de umor. Vocea sa inspiră încredere în ceea ce spune, dar recunoaște că a învățat din greșeli. Tonul este prietenos („cu inima plină de dragoste”), simplu și condensat. Cu sfaturi directe, simple și condensate. Sau indirecte (analogia cu munca croitorului), experiențe profesionale fericite sau fără happy end.

În cele 10 capitole, acoperă subiecte care îi preocupă atât pe freelanceri, dar și pentru agenții: 

rolul și misiunea designerului, cum să ai clienți, cum să alegi clienții potriviți, cum să fii plătit pentru munca ta, despre contracte, procese, cum să prezinți cei ai lucrat și să obții feedback constructiv, despre plăți și lucrul în echipă.

Am citit-o pe nerăsuflate în câteva ore și mi-am notat o mulțime de idei la care să revin iar și ar, să nu le uit. Multe dintre ele mi-aș fi dorit să le știu cu mult înainte. Multe le înțeleg mai bine doar după ce am dat cu capul în realitatea neplăcută a business-ului

Câteva idei, în forma originală, să îți dai seama că e o sursă care merită atenția:

Design sites with actual people in mind, not for users

Clients are looking for confidence when they hire.

Confidence doesn’t come from knowing you’re right—it comes from being okay with failing

You will know you charged too little if the client agrees right away.

A contract is like a prophylactic. It won’t keep you from getting fucked, but it may keep you free from additional liabilities down the road.

Everything you are responsible for goes into your estimate. Everything you aren’t responsible for goes on a list of scope exclusions.

Clients will gravitate toward what they’re worried about the most, or what they’re most comfortable with.

Every time you deal with your client in person is an opportunity to build trust. And to remind each other of why you chose to work together. So whenever possible, meet with your client in person, especially if you have a long list of feedback you disagree with.

You won’t win all the fights. But you might find yourself winning more of them each time you try. More importantly, you’ll learn which ones are worth fighting for and which ones you can win.

Everyone gets the feedback they deserve.

Leave your mark of good work on the world.

Scroll to Top