E momentul să investești într-un site de prezentare?

Dacă ești la început cu business-ul, probabil te gândești că e timpul să ai și un site. Te gândești că site-ul este exact tool-ul care îți lipsește pentru a câștiga credibilitate și pentru a atrage clienți.

Este adevărat că site-ul de prezentare este cartea ta de vizită online care te prezintă potențialilor clienți 24/7. Este un instrument care te ajută să își devolți business-ul, dar dacă nu are suficiente informații relevante, nu-și va face treaba.

Înainte de a investi într-un site de prezentare profesionist, sunt necesare câteva etape așa încât rezultatul să fie autentic, iar procesul să meargă lin:

  1. Ai nevoie să testezi ideea de business, să interacționezi cu publicul țintă. Iar pagina de facebook este ideală pentru această fază.
  2. Ai nevoie întâi de o identitate vizuală, exprimată printr-un logo și alte elemente vizuale.
  3. Ai nevoie să îți clarifici întâi: ce oferi, cum lucrezi, ce te face unic în piață + câteva studii de caz.
  4. Ai nevoie să îți definești obiectivele și locul site-ul în realizarea acestor obiective.
  5. Ai nevoie de imagini de bună calitate, care să inspire încredere și profesionalism: imagini portret, imagini interacționând cu clienți. Imagini autentice, nu de stock.
  6. Ai nevoie să oferi conținut (text sau video) ca să interacționezi cu potențialii clienți și să completezi indirect mesajele transmise în paginile de prezentare.

Un pont: înainte de a investi într-un site de prezentare profesionist, exersează singur imaginea business-ului online. Pentru această etapă recomand platforme gen Wix sau Squarespace care nu pun probleme tehnice și creează un mediu potrivit pentru a explora singur. Acolo scrie articole și share-uiește-le. Scriind îți clarifici care sunt direcțiile în care mergi și care idei merită dezvoltate.

Un site cu conținut autentic, relevant pentru nișă, dar care nu e în ultimul trend cu designul va vinde. (Exemplu: GeorgeKao.com). Dar un site care arată foarte bine, dar e neutru, fără conținut și cu câteva imagini generale, nu va convinge. 

Din interacțiunile mele cu potențiali clienți, constat că responsabilitatea e pasată la web designer. Ca un magician, trebuie să scot din joben cu bagheta magică un design unic, modern și funcțional.  Dacă lucrurile nu sunt clare de partea clientului, rezultatul va fi  neutru, fără personalitate. Va fi doar un site funcțional, modern, la fel ca alte ‘teme’ sau demo-uri.

Ca web designer te pot ajuta să pui cap la cap toate informațiile acumulate deja, într-o aplicație web modernă. Dar ca să merite investiția într-un site de prezentare autentic, testează piața, explorează serviciile înainte de a începe să lucrăm împreună.  Iar modul cel mai simplu prin care să faci asta este să scrii conținut și să-l faci cunoscut.

Un site cu conținut autentic, relevant pentru nișă, dar care nu e în ultimul trend cu designul va vinde. (Exemplu: GeorgeKao.com). Dar un site care arată foarte bine, dar e neutru, fără conținut și cu câteva imagini generale, nu va convinge. 

 

 

 

Scroll to Top