Experiment: 100 de zile de blogging

Când a început școala în toamnă, am început un experiment: mi-am propus să scriu timp de 100 de zile pe acest blog și să văd ce se întâmplă.

Deși îmi place să scriu, pentru mulți ani am tot amânat să scriu constant pe acest site din diverse motive:

  • clienții sunt ocupați, nu au timp să citească,
  • nu merită să scriu articole tehnice în română, pentru că e prea puțin public.
  • ce-aș putea scrie interesant?
  • nu scriu suficient de coerent…
  • nu merită timpul pentru a dezvolta un scris coerent…

Și tot așa…

Acum, am găsit momentul potrivit, ca parte din procesul de descoperire a misiunii mele în acest domeniu.

3 luni pentru a dezvolta un obiectiv

Folosesc de ceva timp această strategie: lucrez la un obiectiv timp constant timp de 100 de zile / 3 luni (cu plus sau minus – erioada o aleg în funcție de ciclul vieții cu vacanțe și timp de lucru). Nu am găsit scris undeva, am luat-o intuitiv după ritmul propriu. Folosesc o aplicație Day Counter care mă ajută să mă raportez ușor la timp.

Așadar, din 13 septembrie până în 22 decembrie Day Counter m-a informat că sunt 100 de zile.

Ca regulă mi-am impus să scriu minim 1 articol pe săptămână, 2 sau mai multe dacă am timp și inspirație. Am respectat regula, cu o mică excepție când am scris pe site-ul în engleză.

Scopul a fost pe de o parte ca experiment, pe de altă parte să-mi clarific ideile.

Ideea am preluat-o de la GeorgeKao care imi este o sursă de inspirație: oferă valoare necondiționat. Scrie fără așteptări, fii prezent constant.

Cum am început?

De obicei, începutul e mai greu. Dar de data asta nu a fost așa. La început, am scris zilnic, dintr-o respirație:

  • am pus în cuvinte procesul de lucru.
  • am clarificat pașii de lucru, timpul alocat pentru fiecare etapă,
  • am definit pachetele și prețurile.

Începutul cu încetul, inspirația s-a mai diminuat sub întrebarea: chiar merită săs criu asta? Ideile pentru articole le-am preluat din întrebările clienților + informații de bază pe care vreau să le ofer cititorilor, din experiența mea adunată de-a lungul anilor.

Am căutat să ofer valoare, să fiu autentică, să scriu cu bucurie. Nu m-a interesat să scriu ca alții sau să dau bine la Google.

Cum mă organizez să fiu eficientă la scris?

Am scris și aici un scurt paragraf

Folosesc pluginul Editorial Calendar care mă ajută vizual să programez articolele.

Mi-am pus în calendar 2 reprize de scris pe săptămână și programez dinainte articolele.

După 100 de zile, mi-am format un ritm și nu aș vrea să mă mai opresc. Încă nu am un plan, dar sigur voi începe un alt experiment în Noul An.

Care sunt rezultatele?

În primul rând, mi-am clarificat ideile.

Mi-am definit un proces de lucru clar și pachete de servicii.

Dar cel mai important este că, prin scris + interacțiuni directe cu clienții mi-am dat seama de nișa în care vreau să continui serviciile de web design: coaching, terapii și cabinete medicale. 

S-au văzut rezultate în trafic? Nu am promovat deloc articolele, pentru că am scris în primul rînd pentru mine și nu pentru trafic.

Concluzii

Din discuțiile cu clienții, blogul este pe nedrept folosit la adevărata lui valoare. În cazul fericit, când este prezent, este doar o corvoadă inutilă care nu merită timpul alocat. Dar constat, din acest experiment, că scrisul este extrem de valoros pentru definirea brandului, a publicului țintă și a poziționării în piață. (Pentru cei care sunt obișnuiți să gândească vorbind, vloggingul este alternativa potrivită).

Susțin o idee în discuțiile mele cu clienții, deși nu e profitabilă: un site care arată bine, dar este gol nu va vinde, pentru că nu are elemente suficiente să construiască credibilitate. Dar un site cu conținut de calitate, care oferă valoare constant, va vinde, chiar dacă e făcut neprofesionist. Iar conținutul de calitate se dezvoltă în timp, cu perseverență, de către cel care își cunoaște business-ul și direcția cel mai bine.

Scroll to Top