Freelancing: Cum să ne păstrăm o stare bună, chiar și în izolare

E toamnă, zilele ploioase și frigul ne țin în casă pentru mult timp, iar pandemia ne face și mai izolați și anxioși. Lucrul de acasă vine cu multe avantaje, dar vine la pachet și cu însingurarea, depresia, lipsa de productivitate.

Cum ne păstrăm o stare bună?

  • având în jurul nostru oameni dragi, care ne inspiră,
  • focusându-ne pe ceea ce ne aduce satisfacții din activitatea noastră,
  • reîncărcându-ne bateriile cu activități care ne plac.

Vreau să vă împărtășesc cîteva idei cu care mi-au făcut și îmi fac viața mai frumoasă și mai bogată în perioada de izolare. Unele activități au fost de scurtă durată, altele au fost constante. Sunt idei pe care le-am experimentat în diverse perioade din martie 2020 încoace și le scriu din dorința de a da mai departe o sursă de inspirație într-o perioadă agitată.

1. Conversații în limba engleză pe italki

Italki este o platformă un poți cumpăra ore de conversație sau lecții în orice limbă străină, cu nativi, la prețuri decente. Tutorii sau profesorii sunt persoane pasionate de (multe) limbi străine, care vorbesc cu studenți din toată lumea și învață și experimentează și ei, la rândul lor, alte limbi străine. Vorbind cu ei, nu numai că mă ajută să aprofundez modul de gândire într-o limbă străină, dar mă cunosc pe mine mai bine și totodată aflu lucruri noi despre ce se întâmplă în alte culturi. De-a lungul timpului am vorbit cu câțiva tutori pe italki, iar anul acesta m-am oprit la Melissa. Este mai mult decât un english tutor, este life coach, cu experiență frumoasă de viață, iar dialogurile cu ea sunt pline de inspirație. Este o persoană suportivă, alături de care pot să scot ce e mai bun din mine. Avem valori și subiecte în comun și fiecare oră este nu numai un exercițiu de deep thinking, ci și un pretext pentru multe idei noi pe care le aplic în viața de zi cu zi. Discuțiile cu Melissa sunt doza mea secretă de energie și inspirație pentru întreaga săptămână.

2. English Language Coffee

În fiecare week-end particip la un grup de conversație în limba engleză, English Language Coffee, organizat de Melissa și soțul ei, Doug. Melissa și Doug sunt coachi și au multă experiență cu oamenii și au creat acest grup din pasiune pentru oameni. Își doresc să creeze conexiuni între persoane cu aceleași valori din toată lumea. Discuțiile de la English Language Coffee sunt memorabile, profunde, despre subiecte care ne preocupă și arată ce e mai bun din noi: curaj, încredere, inspirație, o viață împlinită – de fiecare dată, alt subiect, surpriză. Melissa și Doug ne provoacă cu întrebări care ne fac să vorbim liber despre experiența proprie, despre visurile și pasiunile noastre. Fiecare discuție lasă în urmă pentru multe zile întrebări și idei.

3. Laughing Therapy

După o discuție la grupul English Language Coffee, despre râs, mi-am dat seama că râd prea puțin sau chiar deloc. La o simplă căutare pe Google, am aflat despre Laughter therapy / welness / yoga / meditation. Sunt diferite întâlniri (între 15min -1h) în care poți să râzi cu laughter friends făcând diferite activități. Am găsit pe Facebook un grup unde sunt postate astfel de sesiuni și mi-am pus pe agendă să particip 15min la fiecare 2 zile într-un grup, la o sesiune râs. E o sursă uriașă de energie și stare de bine.

4. Experiențe online

Am găsit pe airbnb o mulțume de experiențe online interesante. Anul trecut am participat cu fiica mea la un tur virtual ghidat în Irlanda, cu Mark. A fost un tur interactiv și memorabil, cu o mulțime de idei captivante mai puțin cunoscute despre cultura irlandeză care mi-au rămas în minte și după mult timp.

5. Blog secret

Vara care tocmai a trecut am început să scriu pe un blog în engleză zilnic. Ca să nu pun presiune pe mine, îl țin secret. Așa am descoperit cât de mult îmi place să scriu și ce benefic e scrisul pentru ordonarea gândurilor, pentru idei noi, pentru cunoaștere, pentru o viață mai frumoasă.

6. Schimbă perspectiva cu un loc nou

Stând în același loc, pentru mult timp, gândurile noastre rămân la fel. Dacă în cursul săptămânii nu ies din casă prea mult, în week-end e musai să merg într-un loc nou mai departe de casă. O schimbare de perspectivă e esențială pentru sănătatea creierului.

7. Statul în casă e nesănătos

Spun asta în primul rând pentru mine. Pentru că în numele productivității și îngrozită de trafic am tendința să rămân doar la masa de lucru non-stop. Dar e total nesănătos pe termen lung. Am testat anul trecut și am văzut rezultatele. Ușor-ușor se instalează depresia și alte dereglări pentru că nu suntem făcuți să trăim ca papagalul în colivie. Mi-am făcut un obicei să ies zilnic din casă 1-2h să mă mișc în aer liber sau pentru treburi administrative, iar rezultatele se văd: sunt mai energică și mai productivă.

8. Desenul ca mod de relaxare

Toamna asta am descoperit că desenul e o metodă foarte eficientă de relaxare după o zi de stat la laptop. Mă ajută să fac ordine în creier. Nu am deprinderi sa fac ceva sofisticat, dar desenul unor motive repetitive e suficient. Fără să pun pe listă, desenul s-a integrat ușor în ritualul zilnic de seară. Semn că creierul apreciază noua sursă de bucurie.

Scroll to Top