Ghid SEO basic pentru un site de prezentare

Principiul după care Google apreciază un site este acesta: dă vizitatorilor informația pe care o caută! La asta se rezumă SEO (sursa).

If you help Google, they will help you. If he send you a visitor, he expect from you to be a good host. 

Concret, optimizarea SEO se traduce în 3 pași importanți:

  1. Creează conținut de calitate, relevant pentru clienți,
  2. Fă accesibil conținutul pentru motoarele de căutare (SEO on page),
  3. Dezvoltă credibilitatea site-ului atrăgând link-uri către site-ul tău.

1. Creează conținut de calitate, relevant pentru clienți 

Oferă vizitatorului conținut unic

  • care să răspundă la întrebări,
  • să fie structurat, ușor de urmărit,
  • să mențină interesul vizitatorului,
  • creează un blog cu articole noi,
  • scrie articole să conțină informații interesante pentru client, ușor de dat mai departe (share).

Cum știm ce îl interesează pe potențialul client? Folosind cuvinte cheie (preferabil low competition) pe care la caută potențialul client

Un truc simplu pentru a vedea competiția pe kwywords: caută ceva pe google, vezi ce site-uri apar în primele 2 pagini și întreabă-te dacă poți concura cu acele site-uri. Alegând cuvinte cheie mai puțin folosite, poți să ieși în fața competiției.

2. Fă accesibil conținutul pentru motoarele de căutare (SEO on page)

  • Folosește un plugin de SEO (SEO Press sau Yoast SEO),
  • Spune-i lui Google că site-ul tău există și ce structură are – submit a sitemap (poți face asta cu pluginul de SEO),
  • Creează page titles & title tags (cu pluginul de SEO) pentru fiecare pagină,
  • Folosește o descriere scurtă (meta tag) pentru fiecare pagină,
  • Imbunătățește structura URL-ului – să fie scurtă și să conțină doar cuvinte. (La WordPress, by default este o structură neprietenoasă formată din post ID number dar poate fi schimbat din Settings – permalink),
  • Optimizează imaginile: foloseste cuvinte-cheie in denumiri, adauga Alt-text,
  • Optimizează viteza sitului: folosește imagini comprimate, folosește o temă simplă care se încarcă ușor sau un plan de hosting care să asigure resursele necesare pentru o temă greoaie.

3. Dezvoltă credibilitatea site-ului atrăgând link-uri către site-ul tău (backlinks / link building)

Este o întreagă industrie pentru backlinks, dar mă rezum la 2 metode simple și acționabile pentru a obține corect aceste link-uri

  • creează conținut de calite și fă-l cunoscut altor site-uri;
  • adaugă site-ul în câteva directoare locale de business și în Google Business.

Câteva întrebări

Are sens să investesc în SEO pentru site-ul meu de prezentare? Recomandările de mai sus sunt minime, de bun simț ce ar trebui făcute pentru orice site nou. Pentru a investi mai mult decât atât, întreabă-te dacă publicul tău țintă caută serviciile pe care le oferi pe Google sau pe alte canale (recomandări directe, social media).

În cât timp se văd rezultatele unei strategii SEO? Așa cum am învățat la cursul SEO Decoded, succesul unei strategii SEO se vede în cantitatea traficului și nu în poziția de pe Google care variază după mai mulți factori. Rezultatele în SEO se văd pe termen lung, după minim 6 luni de implementare.

Scriem cu diacritice sau fără diacritice pentru SEO? O întrebare mult disputată. Utilizatorul preferă scrisul cu diacritice. Căutările sunt făcute în majoritate cu diacritice. Site-urile cu diacritice rankează mai puțin la căutările fără diacritice.

Referinte: 

Scroll to Top