La o simplă cautare cu teme WordPress, rezultatele sunt copleșitoare: pur și simplu ești pierdut în oceanul de teme WordPress disponibile. Cum alegi o temă potrivită pentru business-ul tău?

În primul rând, ce este o temă?

Tema unui site reprezintă aspectul vizual, împreună cu imaginile folosite. Personalitatea brandului și a business-ului este exprimată printr-un set de elemente puse laolată cu stil: culori, fonturi, spațiere, navigare, accesibilitate. Valabil, în mod diferit, pentru toate tipurile de device-uri mari sau mici.

Pentru a alege o temă pentru un site de prezentare (sau orice fel de site), sunt trei opțiuni: tema gratuita, tema premium sau tema custom.

1. Tema gratuită este recomandată pentru cei care sunt foarte puțin familiarizați cu WordPress. Pentru un blog sau un business la început, reprezintă prima prezență online. O recomand pentru un exercițiu de acomodare cu comunicarea în online.

Sursa cea mai de încredere pentru teme gratuite este directorul oficial WordPress, unde se găsesc peste 500 de teme pentru diverse nișe de business: medical, educație, non-profit, business, portofoliu, imobiliare, avocatură, psihoogie etc.

Pro: sunt ușor de customizat, investiția înseamnă doar timpul alocat + domeniu și găzduire.

Cons: designul multor astfel de teme este vechi, customizările și funcționalitățile accesibile sunt limitate (pentru up sell), nu se oferă suport, documentația este minimă, site-ul nu va avea design unic.

Timp de lucru aproximativ, pentru un site de 5 pagini: 8-10h

2. Tema premium reprezintă o soluție potrivită pentru cei care doresc un site modern, profesional, cu aspect unic.

Pro: temele premium au opțiuni (multiple) pentru customizări, funcționalități utile, suport și documentație la îndemână

Cons: sunt încărcate cu opțiuni inutile, cod și funcționalități care îngreunează încărcarea site-ului. Fiecare temă are stilul ei de setare și curba de învățare este destul de mare.

Timp de lucru aproximativ, pentru un site de 5 pagini: 30-40h

3. Tema custom este soluția „la comandă”, potrivită la fix pe cerințele clientului. Recomandată pentru business-uri dezvoltate, care vor o prezență online unică, funcționalități specifice.

Pro: aspect vizual unic, fără funcționalități sau cod inutile

Cons: timpul de lucru și costurile sunt mult mai mari

Nu există temă perfectă. Pentru alegerea unei teme este important să cântărești: timpul și banii de investiți pe deoparte și beneficiile de cealaltă parte.

Site-ul este dinamic, și se schimbă odată cu business-ul. Odată lansat nu înseamnă că este gata pentru totdeauna. Are nevoie de adaptări, schimbări, îmbunătățiri legate de aspect, text și funcționalități.

În DEMO, toate temele arată bine. Dar transpuse în business provoacă multe dezamagări. De ce? Tema nu este suficientă pentru un site care să vândă. Importante sunt și imaginile și textul. Numai împreună prezintă o poveste și creează un mesaj de impact.

Dacă ai nevoie de un site de prezentare care să spună povestea unică a business-ului tău, Portofoliul meu poate fi o sursă bună de inspirație despre ce se poate face cu teme premium.

 

 

 

 

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Ai ceva de spus pe această temă? Ești binevenit!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.